11 abril 2017

Fidel García-Guzmán García: "El mercat ibèric del plàstic està creixent"

Entrevista al conseller delegat de Guzmán Global i nét del fundador de la companyia

Amb 78 anys d'història, Guzmán Global és una empresa valenciana especialitzada en la distribució de matèries primeres per a la indústria, especialment, plàstics, cautxús, minerals, cafè i fruits secs. Amb vendes en 37 països, Guzmán Global ha estat finalista en els recents European Business Awards.

Pregunta: Fundada l'any 1939, Guzmán Global és una empresa familiar espanyola amb gran presència internacional, amb filials a països com Turquia, Portugal, Itàlia o Eslovènia. Ens podria dir quin és el secret del seu èxit?

Resposta: A Guzmán Global ens esforcem dia a dia per proporcionar a la indústria un servei excel·lent i innovador per subministrar globalment les millors solucions a cada client, i això ens permet establir relacions de llarg termini que es basen en la confiança mútua. Creixem al costat dels nostres clients, proveïdors, socis i empleats, comprometent-nos a la vegada amb la societat, contribuint al seu desenvolupament.

A hores d'ara, i donada la seva experiència internacional, creuen que es pot donar ja per superada la crisi dels últims anys?

La veritat és que els indicadors mostren una tendència positiva, tot i que és una cosa que varia en funció dels diferents mercats. El creixement, en general, ha tornat, encara que segueixen existint problemes estructurals de difícil solució com, per exemple, l'elevat endeutament dels països, que poden portar-nos de nou a escenaris del passat recent.

Quin és el principal tret diferencial de Guzmán Global davant d'altres empreses del sector?

Ens esforcem contínuament per prestar un servei personalitzat a cadascun dels nostres clients en termes de disponibilitat de producte, finançament a mida, assessorament tècnic i logística personalitzada. Subministrem commodities i l'única forma de diferenciar-nos, d'aportar valor als nostres clients, és a través del servei i la proximitat.

Guzmán Global ha estat finalista als European Business Awards, que premien les empreses que destaquen per les seves bones pràctiques en la categoria import/export. Què suposa aquest fet per a vostès?

Per a nosaltres haver arribat a la final dels European Business Awards és un èxit molt significatiu doncs ser reconeguda com una de les deu millors empreses en la categoria d'Import / Export de tot Europa és un honor. Aquest reconeixement és un premi a la feina ben feta durant molt de temps i per aquest motiu, estar a la final d'aquest prestigiós guardó em satisfà especialment en representar un tribut a la trajectòria professional que el meu pare i el meu avi van desenvolupar. Sense la seva visió i determinació Guzmán Global no seria el que és avui.

Com es planteja Guzmán Global el futur? I el del sector?

Hem de seguir innovant en servei, producte i gestió. Hem de seguir ampliant mercat, a Europa ens queden molts països per cobrir i molts clients als quals arribar-hi. Estem actualment embarcats en projectes de distribució paneuropeus i esperem seguir guanyant-nos la confiança de clients i proveïdors a futur. El sector del plàstic seguirà creixent, substituint altres materials en multitud d'aplicacions i confirmant l'aposta que tantes empreses fem pel mateix.

Ja finalment,  amb quines expectatives afronten la seva pròxima participació a Equiplast 2017?

Equiplast és per a nosaltres una cita clau en el nostre calendari i a ella acudim al costat de la nostra participada portuguesa AGI. El mercat ibèric del plàstic està creixent i vam arribar a aquest esdeveniment amb ganes de compartir amb els nostres clients i amics les últimes novetats del nostre catàleg tant de matèria primera com de maquinària per seguir fent-los guanyar en diferenciació i competitivitat.

Barcelona, 11 d' abril de 2017

Eduard Pérez Moya