18 febrer 2020

El certamen de Fira de Barcelona es reuneix amb representants del sector del plàstic colombià

Equiplast 2020 es presenta a Colòmbia

La 19ena edició d'Equiplast, la Trobada Internacional del Plàstic i el Cautxú organitzat per Fira de Barcelona, ha donat a conèixer les seves novetats a una vintena de representants d'empreses i associacions del sector del plàstic de Colòmbia, un dels mercats emergents més importants del món. La directora, Pilar Navarro, ha viatjat la setmana passada a aquest país, que tindrà lloc una destacada presència al saló, que se celebrarà del 2 al 6 de juny al recinte de Gran Via.

En una acció coordinada entre Equiplast i Acoplásticos, l'associació fundada l'any 1961 que aplega més de 150 empreses del sector dels plàstics de Colòmbia, Navarro s'ha entrevistat amb membres de companyies com Andina de Rodillos, Corplas, Rotadyne, Gcr Team, Plásticos Mq, Plásticos Salfer, Latingraf, Lamiempaque, Disvinilos, Proincalza, Carboquímica, Pm Tec Engineering, Inga Representaciones, Maquimec, Plastipack, A.W. Faber-Castell Colombia, Industrias Prime, Mipymes Logic Trade, Enka de Colombia, Uraplastic, Jol, Plastilene, Opciones y Soluciones, Inecom, Uniperfiles i de la Universitat d'Antioquia.

La directora de Equiplast, Pilar Navarro, ha assenyalat que "la presència d'una missió comercial de Colòmbia atorga un gran valor afegit a l'edició d'enguany, ja que el saló posa a disposició dels seus expositors la possibilitat d'accedir a un mercat molt atractiu i amb un gran potencial de futur".

Amb 49 milions d'habitants, Colòmbia és la quarta economia d'Amèrica Llatina amb un PIB al tercer trimestre de 2019 de 71.362 milions d'euros. L'any 2019, l'economia colombiana va experimentar un creixement de l'1,5%, destacant l'augment del 7% del sector dels plàstics i el cautxú, segons dades oficials del Govern de Colòmbia.

Barcelona, 17 de febrer de 2020