08 setembre 2021

Es fa juntament amb Expoquimia i Eurosurfas i mostrarà l'aposta del plàstic per la sostenibilitat

Equiplast fomenta el reciclatge en la seva edició més transformadora

La 19ena edició d'Equiplast, la Trobada Internacional del Plàstic i el Cautxú, posarà el focus en les innovacions que el sector està implementant, especialment el reciclatge, com a principals solucions per contribuir a un món més sostenible. Equiplast 2021 es farà del 14 al 17 de setembre al pavelló 3 del recinte de Gran Via amb la participació de més de 250 marques.

Equiplast, el referent nacional del sector dels plàstics, es convertirà en un petit centre de producció amb l'objectiu de donar a conèixer la importància d'aquest material per al desenvolupament socioeconòmic de les últimes dècades. A més, i tenint en compte que els plàstics seguiran sent un material fonamental per al desenvolupament econòmic i social, el saló insistirà en la necessitat que té el sector d'apostar pel reciclatge i l'economia circular.

En aquest sentit, l'esdeveniment recrearà per primer cop una planta de reciclatge a escala, Reciplast, per demostrar com en l'actualitat hi ha sistemes fiables de recuperació dels plàstics en una iniciativa que ha comptat amb la col·laboració de tots els expositors del saló. També comptarà amb Rethinking Plastics, una exposició única de productes fets amb plàstic 100% reciclat, provinent de fonts renovables i biodegradables.

El president d'Equiplast, Bernd Roegele, considera que "la falta d'informació està fent molt de mal al sector del plàstic perquè cal diferenciar-ne entre l'ús i l'abús. El plàstic forma part de les nostres vides, salvant-les fins i tot com s'ha demostrat durant la pandèmia, i cada vegada hi ha més aplicacions que ens faran la vida més fàcil". En aquest sentit, Roegele ha fet una crida a l'Administració i la societat: "Nosaltres hem de potenciar el reciclatge i els Governs han d'educar i conscienciar la població perquè, per exemple, les bosses de plàstic no van soles al mar".

En aquesta mateixa línia, Equiplast ha convocat la primera edició dels Premis Equiplast-Shaping the Future en què es guardonaran els dissenys funcionals que hagin estat elaborats amb plàstic reciclat o amb altres materials sostenibles com a mostra del compromís adquirit pel sector. Els Premis compten amb les categories de Disseny, Ecologia i Aplicació per a empreses i d'Universitats i Centres de Formació amb l'objectiu d'involucrar tant a l'empresa com a l'àmbit acadèmic per premiar idees innovadores que puguin transformar-se en productes fets amb plàstics reciclats.

En la seva aposta pels nous materials, Equiplast tindrà també un espai de fabricació additiva i avançada, una de les alternatives de futur per al sector dels plàstics. L'oferta expositiva es completa amb la tercera edició de Transplast, el saló dels transformadors de plàstic que té com a objectiu posar en contacte a les empreses subcontractistes del sector amb les grans companyies nacionals i internacionals que participen en el certamen.

Juntament amb el seu aspecte comercial, Equiplast presenta un destacat programa de jornades que es desenvoluparan sota tres eixos temàtics comuns: economia circular, la transferència de tecnologia i la transformació digital.

Amb l'objectiu de garantir la seguretat de proveïdors, expositors i visitants, en aquests salons, s'aplicarà el protocol de prevenció i seguretat contra la Covid-19 que Fira de Barcelona ha desenvolupat amb l'assessorament de l'Hospital Clínic de Barcelona.

La trobada de la química aplicada més gran del Mediterrani
Equiplast es farà juntament amb Expoquimia (Trobada Internacional de la Química) i Eurosurfas (Trobada Internacional del Tractament de Superfícies), en una edició adaptada al context actual que preveu reunir més de 600 marques al pavelló 3 del recinte de Gran Via, formant així la trobada firal de la química aplicada més gran del Mediterrani. Hi comptaran també amb una àrea dedicada a la indústria 4.0 en Industry From Needs to Solutions i una sessió sobre zoonosis organitzada per Healthio, l'esdeveniment de l'àmbit de la salut.

Barcelona, 9 de setembre de 2021