07 setembre 2021

Entrevista al director general de Coscollola, Ricardo Coscollola

"La recuperació ja ha començat i està guanyant velocitat i fortalesa"

Coscollola Comercial és una empresa espanyola amb més de 60 anys d'història i amb una forta presència en els mercats espanyol i portuguès.

Pregunta: Vostès tenen presència a Espanya i Portugal. Què caracteritza el mercat ibèric de la resta de mercats internacionals?

Resposta: En un sector tan tecnològic com el nostre hi ha factors molt diversos i específics que influeixen directament en les exigències i necessitats de mercat. Per exemple, en el sector mèdic les exigències són molt diferents: precisió, neteja, fiabilitat ... i aquestes són extensibles a qualsevol mercat, sigui ibèric o centre europeu perquè les estandarditzacions i homologacions en els diferents sectors han unificat les necessitats dels mercats. Dit això, potser el que més caracteritza el mercat ibèric és la forta presència del sector automoció.

Coscollola és una empresa distribuïdora de maquinària per al sector del plàstic. Què la diferencia d'altres distribuïdores?

Coscollola és una empresa els inicis de la qual es remunten a l'any 1948 com a primers fabricants d'injectores, motlles i perifèrics a casa nostra. Vam ser autèntics "Pioners" i aquest ampli i expert coneixement sobre tot el procés del plàstic ens diferencia respecte a la competència i ens permet ser un partner de màxima solvència i confiança en el nostre sector.

Estem vivint un escenari complicat des de l'aparició de l'coronavirus, com està vivint Coscollola Comercial aquest període tan complex?

Estic d'acord que aquesta situació ha estat molt complicada per a l'economia mundial, i en un mercat com el nostre, on l'automòbil té gran pes, influeix de manera molt intensa. No obstant això, la companyia i l'equip hem treballat dur per suportar la situació i els resultats ja han arribat, amb una substancial millora de les nostres vendes i penetració en el mercat.

Quins són els seus objectius de cara a el futur? I com veuen el futur del sector?

Els nostres objectius més prioritaris són introduir noves solucions tecnològiques IMC, DCIM i aplicacions per biopolímers, que són solucions ideals per a l'economia circular i proporcionar eines 4.0 als nostres clients, com el nostre APC + entre altres, que ja tenen una gran acceptació i creixent interès en el sector i en el nostre mercat.

La nostra visió de sector en el futur és molt positiva perquè, fins i tot en una situació tan complexa com la soferta i tot i la incertesa actual, estem aguantant amb una gran fortalesa i això permet confiar en un futur prometedor.

Creuen propera la recuperació, un cop superada la pandèmia?
La recuperació ja ha començat i està guanyant velocitat i fortalesa a mesura que passen els mesos. En un període curt estarem segur en nivells prepandèmia.

Ja, finalment, vostès són uns habituals expositors d'Equiplast. Què esperen d'Equiplast 2021?

A part del factor humà tan positiu de retrobar-nos personalment amb els nostres clients, esperem que Equiplast sigui un oportú impulsor de solucions, d'oportunitats de negoci i un referent tecnològic. En definitiva, el fòrum de trobada del nostre sector en què les noves tecnologies i innovacions són vitals per mantenir la bona salut del mercat.

Barcelona, setembre de 2021