27 setembre 2021

El certamen aplega 130 expositors directes en una edició única

Equiplast contribueix a la reactivació sectorial amb un increment en les vendes de maquinària

La 19ena edició d'Equiplast, la Trobada Internacional del Plàstic i el Cautxú organitzada per Fira de Barcelona, ha contribuït a la recuperació econòmica del sector amb un elevat nombre de vendes de tot tipus de màquines en el marc dels quatre dies de celebració. D'aquesta manera, Equiplast 2021 ha posat de manifest que els professionals de sector, tant expositors com visitants, tenien necessitat de tornar a establir contactes de negoci en un esdeveniment presencial.

En total, Equiplast 2021 ha comptat amb 159 expositors directes i indirectes en representació de 212 marques que han ocupat més de 7.000 m2 nets de superfície al pavelló 3 del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona amb les seves màquines a ple rendiment, convertint al recinte firal en un gran centre de producció.

El president d'Equiplast, Bernd Roegele, ha mostrat la seva "gran satisfacció pel desenvolupament de la sala, tenint en compte el context" en què s'ha celebrat el certamen. "Molts expositors m'han confirmat que s'han tancat moltes vendes i que moltes operacions que s'han iniciat al llarg d'aquesta setmana es tancaran en les pròximes setmanes", ha destacat Roegele.

Per la seva banda, la directora del saló, Pilar Navarro, ha agraït a les empreses participants en aquesta edició la seva "participació en un moment com l'actual" i ha destacat l'"elevat nombre de novetats enfocades cap a la sostenibilitat que s'han presentat a Equiplast 2021".

En aquest sentit, Equiplast ha presentat, en una iniciativa totalment inèdita, una planta de reciclatge que ha ocupat 600 m2 nets, ha tractat un total de 4.500 quilos de plàstics per fabricar diversos productes reciclats en un projecte de col·laboració oberta entre diverses empreses del sector i ha rebut prop de 2.000 visitants.

Així mateix, en aquesta mateixa línia, ha mostrat en l'exposició Rethinking Plastics diversos productes elaborats amb material reciclat com fundes de mòbil fabricades amb xarxes de pesca o plàstics biodegradables obtinguts de plomes d'aus o envasos fets amb os d'oliva, i ha comptat amb la primera edició dels Premis Equiplast-Shaping the Future.

La bona acollida a l'edició conjunta d'aquest any s'ha visualitzat en els passadissos i les activitats organitzades al llarg dels quatre dies de celebració i s'han concretat amb la presència de prop de 15.000 visitants professionals de qualitat amb poder de decisió i compra .

A més, al saló s'ha desenvolupat la tercera edició de Transplast, un espai de subcontractació que, organitzat pel Centre Espanyol de Plàstics (CEP) i el grup editorial Interempresas, s'ha destinat a petites i mitjanes empreses, i amb diverses accions comercials en el marc de la zona Innovation & Tech Transfer per facilitar noves oportunitats de negoci entre professionals.

Després de l'èxit d'aquest any, una edició que ha donat forma a la primera gran fira industrial que s'ha dut a terme a Europa després de l'inici de la pandèmia, l'organització d'Expoquimia, Equiplast i Eurosurfas ja està iniciant els preparatius per dissenyar la convocatòria corresponent a l'any 2023.

Barcelona, setembre de 2021