01 març 2014

Amb 95 anys d'història, aquesta companyia portuguesa participa a Equiplast com a Global Partner

Thiago Coelho, gerent d'AGI: "Molts dels clients grans d'avui van ser petits, als quals vam ajudar"

AGI és una companyia portuguesa, amb més de 95 anys d'història, especialitzada en equips per a la indústria de plàstics i en materials per a la construcció.

Pregunta: Amb gran experiència en el mercat portuguès, AGI va decidir l'any 2009 travessar la frontera per fer-se present a Espanya. Què els va moure a fer aquest pas?

Resposta: El principal motiu va ser que, a Portugal, estàvem experimentant un important creixement en els últims any i, per això, vam decidir donar el salt cap a Espanya. Alguns dels proveïdores que teníem a Portugal ens van demanar que els hi donéssim un cop de mà començant a tenir activitat a Espanya en veure l'èxit que estàvem tenint a Portugal.

Quin és el valor afegit d'AGI com a empresa especialitzada en plàstics? Per què es van decidir a donar el salt al sector de la construcció?

AGI és la pionera dels plàstics a Portugal i, des dels anys 90 de la mà de GE Plastics, l'actual Sabic, vam començar a vendre planxa de policarbonat thermoclear. Així va arrencar el nostre departament de materials de construcció. L'any 2007, vam començar a pensar en el mercat ibèric. L'any 2009, vam fer el salt definitiu.

En aquests moments, i davant la globalització del mercat, com pot una companyia ibèrica fer-se forta davant empreses d'altres països més potents econòmicament parlant?

Gràcies a un servei realment bo, que el client valora. Tenim un gran coneixement del mercat, ja que estem des del principi. Molts dels clients grans d'avui van ser clients petits, als quals hem ajudat a créixer. Donant-los crèdit o ajudant-los tècnicament. I això els clients no ho obliden.

AGI està a prop de celebrar el seu centenari, ¿quins són els seus objectius de cara al futur?

El nostre objectiu és seguir sent L' empresa de referència als sectors en què tenim presència. En els últims dotze anys, des de la joint venture amb el Grup Guzmán, hem crescut anualment en vendes amb dos dígits, excepte a l'any 2009. I això només és possible per dues coses: l'equip humà que tenim i els clients amb qui treballem.

Barcelona, març de 2014

Eduard Pérez Moya