10 juny 2014

El saló ofereix solucions reals al sector amb la presentació de destacades novetats

Empreses líders i un ampli programa de jornades donen forma a l'edició més efectiva d'Equiplast

La 17ena edició d'Equiplast, el Saló Internacional del Plàstic i el Cautxú de Fira de Barcelona, serà la més efectiva de la seva història en comptar amb la participació de les empreses líders del sector que presentaran les seves novetats en maquinària, en coordinació amb ASCAMM, i amb un programa de jornades tècniques, seminaris i congressos que donaran resposta a les diverses problemàtiques que afecten al sector en aquests moments. A més, i sota la nova fórmula WICAP (World, Investment, Cooperation, Application, Project), en exclusiva per als expositors d'Equiplast, es presentaran diversos projectes tecnològics que s'estan desenvolupant en alguns dels mercats emergents i que precisen de soluciones reals.

Equiplast, que se celebrarà al pavelló 3 del recinte de Gran Via, vol contribuir així a la reactivació del sector i potenciar la venda de maquinària. Per aquest motiu, i com a conseqüència del road show internacional que ha dut a terme la direcció del saló per diversos països, Equiplast comptarà amb la presència de delegacions comercials procedents de la Xina, Índia o Sud-àfrica, entre altres països, interessats en adquirir productes i equips.

Amb l'objectiu d'obrir el certamen a nous expositors, a Equiplast es farà la primera edició del Saló dels Transformadors de Plàstics que, organitzat conjuntament pel grup editorial Interempresas, el Centre Espanyol de Plàstics i Fira de Barcelona, reunirà a altres empreses relacionades amb la cadena de valor d'aquesta indústria, bàsicament, subcontractistes per a la fabricació de peces.

A la seva vessant congressual, Equiplast disposa d'un ampli programa de jornades tècniques en què destaca la presència d'esdeveniments organitzats per associacions estrangeres. En aquest sentit, són rellevants els seminaris de l'Associació Alemanya d'Enginyeria (VDMA, en alemany), que és la major entitat representativa de la indústria de béns d'equip de tot Europa amb més de 3.000 membres, i de la italiana ASSOCOMOPLAST, que representa a prop de 165 importants empreses italianes fabricants de maquinària, equips i motlles per a plàstics i cautxú.

També destaquen les jornades de l'Institut Tecnològic del Plàstic-AIMPLAS, de la Societat d'Enginyers Plàstics (SPE, en les seves sigles en anglès), del Centre Espanyol de Plàstics i de la Fundació ASCAMM.

Equiplast se celebrarà, novament, de manera conjunta amb Expoquimia i Eurosurfas, del 30 de setembre al 3 d'octubre de 2014 al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona. L'edició d'enguany dels tres salons és el primer pas de la seva evolució fins convertir-se en el futur World Chemical Summit, un nou esdeveniment de referència mundial.

Barcelona, 10 de juny de 2014

Eduard Pérez Moya